אימון ריצה אפקטיבי – טיפים חשובים לפני שמתחילים לרוץ

ריצה הפכה להיות לאחד מסוגי הספורט האהובים ביותר על אנשים שונים. את הריצה ניתן לבצע על הליכון בחדר כושר או על מסלול הריצה באוויר הפתוח. כל האפשרויות נמצאות על הפרק וכל אחד יכול לבחור את הדרך שבה הוא יבחר לבצע את אימון הריצה. אימון ריצה אפקטיבי מביא איתו תוצאות מעולות, ויכול לשנות את כל מה שחשבתם על ספורט וכושר. פתאום תגלו כי פעילות גופנית יכולה להיות מספקת, מעייפת אך גם מהנה. השחרור שניתן להשיג על ידי ריצה באזורים שונים יהיה כזה שאין לו תחליף. אך איך תוכלו להפוך את אימון הריצה שלכם לאימון אפקטיבי? ישנם כמה טיפים חשובים שאמורים לספק את התוצאות הרצויות.

אימון ריצה בהתאם למטרות האימון

הכי קל להתחיל אימוני ריצה בהדרגה , בצעדים קטנים ומטרות צנועות. זוהי הסיבה שבגללה אפילו אימוני ריצה מוטב לבצע אותם ביחד עם מאמנת מנוסה. אימון ריצה אפקטיבי יהיה אימון ריצה שהצלחתם לסיים בהנאה ועל פי היעד המוגדר. יחד עם זאת, גם אם לא השגתם את המטרות שאותם הצבתם לעצמכם באימון, אין זה אומר שהאימון לא היה אפקטיבי. אימון אפקטיבי הוא זה שקרה והתייצבתם אליו ויתכן והאימון ישתנה תוך כדי תנועה. באימון ריצה אנו לא מחפשים לשבור בהכרח שיאים אלא להתאמן היטב, להקפיד על התמדה, תנועה והתקדמות תוך כדי תנועה.

מתחילים בהליכה ומסיימים במתיחות

על מנת שתוכלו להפוך את האימון לאימון אפקטיבי יהיה עליכם לבצע אותו כמו שצריך. אימון ריצה אפקטיבי הוא אימון ריצה שמתחיל בהליכה קלה/חימום/ריצה קלה על מנת לחמם את הגוף ומסתיים בשחרור רגוע. אימון ריצה שמתבצע בדרך הזאת יחסוך לכם פציעות מיותרות ויאפשר לכם להגשים את חלומכם. בכדי למזער סיכוי לפציעות, ההמלצה היא לבצע אימונים ביחד עם מאמנת מנוסה. המאמנת תנחה אתכם איך לבנות ובעיקר איך לבצע את האימון על מנת שתוכלו להשיג את המטרות אך באותה נשימה גם תשמרו על עצמכם ותחסכו לעצמכם עוגמת נפש ותסכול מריצה.

לרוץ בהתאם ליכולת שלכם

אתם מאלה שתמיד אוהבים להעמיס על עצמכם יתר על המידה? בהקשר של אימון ריצה אפקטיבי, עומס יתר עלול להיות בעוכריכם. קחו בחשבון כי אימוני ריצה חייבים להיות מגוונים. חלקם קלים, חלקם מאתגרים וחלק בינוניים. לכן, אנו מציעים לכם לרוץ בהתאם ליכולות ולמטרות שלכם, יכולת שמן הסתם תשתנה עם הזמן. אם הגוף שלכם מסמן לכם להפסיק את הריצה, מוטב יהיה להפסיק אותה. מי שלא יקשיב לגוף שלו עלול למצוא את עצמו משלם על כך ביוקר. מאמנת כושר מנוסה תדע לבצע את ההתאמות הדרושות בכל רגע נתון.

התאמת האימון על ידי מאמנת מנוסה

כל אחד יכול לבצע אימון ריצה באופן עצמאי, אך מי אמר כי האימון יהיה אפקטיבי? לנו יש בכל פעם את הרצון להקל על עצמנו מעט עם בחירות שהן הבחירות הכי בנאליות שיש. זוהי הסיבה שבגללה מוטב שאתם לא תפקחו על האימון שאותו אתם עושים. מאמנת כושר מנוסה תהיה זאת שיכולה לתכנן עבורכם אימון ריצה אפקטיבי. האימון יהיה כזה שלא יסכן אתכם מצד אחד, ומצד שני כזה שיהיה מאתגר ויהיה נכון מבחינת פיזור עומסים לאורך כל השבוע. תוכלו לראות את ההתקדמות שלכם בקצב מסחרר, הרבה מעבר למה שהיה נדמה לכם בהתחלה.

ראו גם: אימון כוח ללא אביזרים

דילוג לתוכן